Owen's big boy quilt / lapjesdeken


Na acht moeilijke avonds, gebroken nachten en vroege ochtends geven we op met het 'grote bed'.  Ik ben zo blij dat het eindelijk weekend is na ons door week en werk gesleept te hebben.  Blijkt dat mijn kleine man zijn 'klein bed' en slaapzak toch nog heel graag ziet en dat is ok.  Maar dat betekent niet dat deze mama het idee van een lapjesdeken al opgeeft hoor.   Neen, want vroeg of laat gaat hij toch in dat groot, nieuw bed willen slapen, niet?

De bovenkant is af,  ik wacht op de vulling en een nieuwe voet voor mijn naaimachine om de 'quilt sandwich' te maken.  Ik verlang om hem in de wasmachine te gooien, dan in de droogkast (jaja) en alle 160 vierkantjes aan jullie te tonen!




We gave up on the big boy bed after eight unsettled evenings, broken nights and early mornings.  So grateful for the weekend after having dragged ourselves through the week and work.  I guess my little man is happier in his cot and sleeping bag and that is ok.  But that doesn't mean this mama has to give up on the idea of making a big boy quilt - he'll sleep in the big bed one day, right?  I have fancied trying this for such a long time!

The top is finished, I'm just waiting for the supplies (batting and a walking foot) to make the 'quilt sandwich' and can't wait to show you the finished result - (all 160 squares of it)!

Comments

  1. wow, dat ziet er al indrukwekkend uit! En dat grote bed, dat komt wel...

    ReplyDelete
  2. What a delightful all-BOY quilt! He'll love it!

    ReplyDelete
  3. ooh, zo schattig! owen toverde weer een glimlach op mijn gezicht, kan het mij zo voorstellen :-) hier juist hetzelfde trouwens, Maud wil ook nog veeeeeel liever in haar EIGEN bed. Geniet ervan, de kleine man is zowieso al veel te snel groot!
    Veel naaiplezier nog trouwens, ah en ik ga u nog eens contacteren over dat flokken binnenkort (zegt ze terwijl ze denkt, hmmm, als we nog eens tijd hebben).
    xxx

    ReplyDelete
  4. Als je nog een matrasje nodig bent, kan ik echt een M line aanraden ;) heel tevreden mee

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Claire's quilted blanket

Summer quilting project - halfway

Sunday morning bliss