Claiming back a bit of life



Frambooske ziet graag bloemen en zeker tulpen.  Misschien wat ongewoon om een vaas wit-roze tulpen in huis te hebben in de winter, ik weet het niet?  Gisteren sneeuwde het hier een beetje, net genoeg om een wit laagje op het gras te leggen.  Ik verlang naar de kleuren van de bloemen en de warmte van de lentezon...

Frambooske loves flowers en certainly tulips!  Maybe a little strange to have them on the table in the winter, but never mind.  It snowed a little yesterday, enough to cover the grass with a little white blanket.  I long for the garden to get some colour back and the brightness of the spring sun...

Er zijn plannen voor de tuin.  Er zitten enkele naaiprojectjes in mijn hoofd en zelfs eentje 'op bestelling'!
En...  ik begin een  nieuwe job in de lente.  Oef, gedaan met tot 10 uur 's avonds en weekends te werken.  Ik werkte in zorg voor een jaar terwijl O nog zo klein was.  't Was ideaal want we hadden geen opvang nodig maar ik heb er nu toch echt genoeg van (die uren, niet de mensen hoor).  Dus eind februari werk ik terug in een schooltje, met een kindje met communicatie moeilijkheden - helemaal mijn ding.  's Morgens werken en daarna tijd voor O.  Misschien ga ik ook 's avonds wat meer privéles geven want dat doe ik heel graag.  Ik voel me zo opgelucht, 't is een kwestie van weken nu... een beetje kleur terug in mijn leven!

There are lots of plans for the garden.  There are sewing plans too - even one 'on order', how lovely to be asked!
And... I am starting a new job in the spring!  Phew, no more evening and weekend work.  For a year I've worked in care with the elderly and elderly with learning difficulties.  It was ideal whilst O was tiny, we needed no child care and I still had the social contact that with going out working.  I grew tired of the hours over the year...  At the end of February I'm starting my new job in a little village school, supporting a child with communication difficulties - it's just my thing.  I'll be working mornings, then get to spend time with O and might even be able to pick up some more private tutoring in the evening.  I'm so pleased and relieved... it's the start of getting a bit of colour back in my life.  Come on spring, get a move on!





Comments

  1. Heerlijk nieuws, vooral die job, en dan nog stééds tijd zat voor O.! Super zeg!
    Hier 2 weken terug ook tulpen in huis gehaald, het hele huis fleurde op, leuk he!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci Nelle! 't Is inderdaad ideaal :). Nog 3 weekjes, oef! X

      Delete
  2. O, o, o, wat krijg ik een zin in de lente!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja hé zeg, het kan nu niet vlug genoeg komen! Ondertussen zit de derde dag in de nieuwe job er al op!

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Claire's quilted blanket

Summer quilting project - halfway

Sunday morning bliss