A soft toy dog for Maud


Als er een  nieuwe baby geboren wordt vind ik het altijd leuk om ook iets aan de grote zus of broer te geven.  Dit keer werd het een hondje voor Maud.  Paarse ribvelour aan de ene kant en een fleurig vlinderstofje aan de andere kant.  Het patroontje kwam uit een Engels naaiboekje voor zelfgemaakt speelgoed, maar ik heb in de tijd de titel niet opgeschreven en ben die dus ondertussen vergeten.  Dankzij het maken van het zoomandje weet ik nu ook dat je het laatste gat waar je de vulling doorsteekt mooi met de hand kan dichtnaaien: met een laddersteek - een eureka moment! Ik maakte het hondje al eens voor een andere grote zus - Marit - en die ging naar Belgie in de post.  Dat was voor ik wist dat je een laddersteek kan gebruiken en dat zie je wel een beetje aan haar hondje waar het labeltje zit.

I always like to give something to the big sister or brother too when a new baby is born.  This time it was a little dog for Maud.  Purple corduroy on one side and a butterfly fabric on the other.  The pattern for this little dog came out of an English 'make your own handmade toys' sewing book, but I didn't make a note of the title and now really can't remember what it was called.  Thanks to making the zoo basket animals I now know you can close the last hole (where you put all the stuffing through) with a ladder stitch - so much neater than machine sewing the last bit!  I made this little dog once already for another big sister - Marit. This little dog went in the post to Belgium.  That was before I knew about the ladder stitch and you can see the difference where the label is.


Hier is een illustratie van de ladder steek die ik online gevonden heb.  Niet moeilijk en zo wordt dat laatste naadje veel mooier afgewerkt!  Je kan het draadje niet zien wanneer alles mooi toegetrokken is.

Picture from blog.fuzzymitten.com/2008/04/hint7.html
Here is an illustration I found online of the ladder stitch.  Not hard and it gives a much neater finish!  You can't see the thread once it's done.







Comments

  1. mooi hoor, vooral die vlinderkant :p

    Nu de earth goddess af is ga ik verder doen aan de andere werkjes die hier klaar liggen, waarond m'n Haed ;-)

    ReplyDelete
  2. Hoewel Marit nog steeds volhoudt dat haar hondje een ezel is, is ze er nog steeds blij mee! Ik zat met zo'n 'slordig' naadje. Volgende keer probeer ik ook die laddersteek uit!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Summer quilting project - halfway

Claire's quilted blanket

Sunday morning bliss