Survival



Zo af en toe moet je een week overleven waarin alles op elkaar komt.  De dingen die je zorgvuldig probeerde te plannen en uit te spreiden gebeuren plots tóch allemaal in een paar dagen. 

Ik zit midden in zo'n week.  Ons houtvuurtje wordt geïnstalleerd, dat betekent wit stof, lawaai en een groot gat in de muur.  Het papierwerk werd gisteren getekend voor de zonnepanelen en mijn ouders komen op bezoek voor een lang weekend.  Tussendoor een paar shifts werken, voortdoen aan het naaiprojekt (tik-tok, tik-tok), verjaardagscadeau vinden, logshelter bouwen voor het hout, studentjes afbellen want er is nergens plaats of stofvrij om les te geven in huis en alles klaarhebben voor Hallowe'en dit weekend.

Dit is hoe ik zo'n week vol stof en lawaai overleef: slow it down...

Ontbijt, een lunchbox maken en dan ontsnappen met O!  Het gat in de muur achterlaten, het stof een dag langer laten liggen en in plaats genieten van de frisse lucht en O de hertjes tonen.

En in gedachten zit ik al naast onze houtkachel met een glas wijn in de ene hand en een stokje geroosterde marshmallows in de andere.  Het weekend kan niet vlug genoeg komen!






Comments

  1. Wat woon je daar mooi, en ja, in gedachten dwaal ik ook al af naar een groter huisje met een haard en een tuin... voorlopig nog even stellen met een mini-appartement.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Summer quilting project - halfway

Claire's quilted blanket

Sunday morning bliss