Herfstequinox


Ik hou van de zon.  Niet om erin te liggen bakken want daar ben ik te teer voor...  Ik hou van de warmte op mijn huid, de intensere kleuren en het goede humeur dat de zon tevoorschijn tovert.  Mijn man zegt dat ik op zonne-energie werk (you are solar powered hun) en hij heeft gelijk.  Alles gaat gemakkelijker met een beetje zon: de schuifdeur in de keuken staat open, kindje kan buiten spelen, roze bloem in een vaas en alle karweitjes worden vlug afgewerkt.  Op zo'n mooie dag zit ik met een tas thee buiten op de grond (waarom een stoel gebruiken?), rug tegen de schuifdeur, ... puur genieten.

Maar het is herfstequinox.  De zon nam afscheid vandaag.  De zomer zit er op en de warme kleur van de herfst kruipt al langzaam in de bomen.


Update:
Wat heb ik gedaan met de groene tomaatjes die de storm niet overleefden?  Ze werden in een grote pan samen met azijn, rode ui, bruine suiker, rozijntjes en een beetje zout gekookt.  Groene tomaten chutney, zalig met een stukje Cheddar kaas en versgebakken brood!

 












Comments

Popular posts from this blog

Claire's quilted blanket

Summer quilting project - halfway

Sunday morning bliss